Frakt
Inom Sverige
SEK 99 
Resterande länder i världen
SEK 150-300

Byte
BeyondFits egna frakthandlingar ska användas vid byten, för att göra byte. Kontakta oss på kundservice@beyondfit.se för att få returhandlingar. Vill du byta en vara ska en ny beställning läggas på önskad vara inom 14 dagar från det att du hämtat ut ditt paket, skriv ditt nya ordernummer på returformuläret. BeyondFit tar ut en fraktkostnad på 99 kr vid bytet och varan ska returneras i nyskick och i komplett förpackning. Vi uppskattar om du har ditt kundnummer eller fakturanummer redo när du kontaktar vårt team.
Fyll i samtliga uppgifter i returformuläret. Lägg returformuläret i paketet du ska skicka tillbaka, tillsammans med dina varor. Packa dina varor så som du fick dem från BeyondFit. Tejpa fast returfraktsedeln på utsidan av paketet och lämna sedan på DHL:s ombud, begär kvittens.
Vi kontaktar dig via mail när din retur är behandlad. Om du, konsumenten, avbryter ditt köp kommer återbetalning att utföras inom 30 dagar till det betalningsalternativ du använt. För att vi ska kunna hantera din retur måste du inkludera det ursprungliga leveransmeddelandet om att du har mottagit det ursprungliga paketet. 

Ångra
BeyondFit vill att du ska vara 100% nöjd med din vara. Som privatperson har du rätt till återkallelse och en full återbetalning av varan inom 14 dagar, vilket är i enlighet med den lagstadgade ångerrätten. Om du ångrar ditt köp, skicka ett mejl till kundservice@beyondfit.se så skickar vi en retursedel till dig. Så snart vi har fått returen (i ursprungligt skick) och den är godkänd kommer vi att återbetala dig på ditt betalsätt. Återtagnings- eller återlämningsrätten är endast tillämplig för privatpersoner och på varor där själva föremålet och dess förpackning är i oförändrat tillstånd, dvs oskadat och oanvänt i originalförpackning, inklusive alla hängetiketter. Om så inte är fallet kommer en värdeminskning på 80% av varans värde dras av vid återbetalning. BeyondFit tar ut en kostnad för returfrakt på 99 SEK.
Du kommer få ett e-postmeddelande som bekräftar leveransinformationen när din beställning anlänt vårt lager. Om du inte har fått ett e-postmeddelande inom tre arbetsdagar, kontakta vår kundservice.

Priser och tillgänglighet
BeyondFit ansvarar inte för när en produkt är slut i lager eller lagerhanteringsfrågor gällande våra leverantörer. Om ett prisfel inträffar (med förbehåll för tillämplig lag som inte kan uteslutas) kommer vi inte att vara bundna av felaktig prissättning som anges och förbehåller oss rätten att avbryta ditt köp.

Fraktskador
Förekommer det några skador eller förlust av föremål på väg till kunden hålls BeyondFit ansvarig. Om detta händer är det kundens ansvar att informera kundservice hos BeyondFit inom en rimlig tidsram (max 4 veckor). Vid skador eller förluster av föremålet under en retur till BeyondFit, är kunden ansvarig.

Ej uthämtade paket
BeyondFit skickar normalt sett sina varor med DHL och UPS. Vi kommer att debitera en paketavgift på 200 SEK för ej uthämtat paket. Avgiften motsvarar administrationskostnaderna, retur av varor och eventuell ytterligare hantering. Betalningstiden är 30 dagar netto. Avgiften för försenad betalning är 60 SEK plus vanliga räntor och potentiella inkassokostnader. Ändrar du dig och vill avbryta ditt köp efter att paketet har skickats från våra lokaler måste du göra anspråk på ditt paket på din utsedda leveransplats och skicka tillbaka det till oss. Hämtas inte paketet ut och skickas tillbaka, registreras det automatiskt som ett ej hämtat paket och debiteras som sådant.

Tillämplig lag och jurisdiktion
Dessa allmänna villkor och din användning av webbplatsen och alla förhållanden av icke-avtalsmässig karaktär som kan uppstå genom eller i samband med dessa kommer att regleras av och tolkas i enlighet med svensk lag. Du accepterar att det svenska rättsväsendet har exklusiv behörighet för tvister kopplade till dessa allmänna villkor och lösningen av dessa.

Leveransvillkor
BeyondFit AB skickar dina varor 1-2 arbetsdagar från det din beställning har registrerats. Leveranstid enligt fraktbolaget men beräknas ta 2-5 arbetsdagar från det att paketet lämnar BeyondFit. Du får ett e-postmeddelande som bekräftar leveransinformationen när din beställning skickas från vårt lager.  Har du inte fått detta e-postmeddelande inom tre arbetsdagar, vänligen kontakta vår kundtjänst. Vi har en längre leveranstid vid försäljning under röda dagar och storhelger.

Retur, byte och produktanspråk
BeyondFit AB ansvarar för retur, utbyte och produktkvalitetsanspråk för beyondfit.se

Adress:
BeyondFit AB
Nannarp 379
305 92 HOLM

Krav och kvalitet
BeyondFit avser att varorna du har beställt är i perfekt ordning vid leveransen. Om du får ett fel eller en felaktig leverans måste du kontakta vår kundservice så snart som möjligt, kundservice@beyondfit.se. För varor som skadats vid leverans gäller en regel om inte senare än 14 dagar.
BeyondFit kommer naturligtvis att betala för frakten för felaktiga leveranser och eventuella produktanspråk, men för att vi ska kunna göra det måste du personligen skicka e-post till kundservice@beyondfit.se och ange ditt ärende, ordernummer och eventuellt fakturanummer. När du returnerar föremålet i inlägget måste du också ta med en anteckning som anger att detta är ett produktanspråk och anspråkets art. Detta måste skickas in med de leveransdokument du fick när du hämtade dina varor från leveransplatsen. Du kan också skriva direkt på leveransdokumentet så länge allt är läsbart. Dessa dokument ska ligga med i samma paket som de varor du returnerar när du skickar tillbaka dem till vårt lager.